donderdag 31 december 2020

LIEFSTE MARK

 

LIEFSTE MARK

waarom groeien we naar boven maar worden we op de grond gehouden

alsof het fantasietjes zijn  die niet uit de hand mogen lopen

kleine korte puntjes van vreugde die licht geven om  ons dan weer te laten vallen

of doen wij niet genoeg ons best om te blijven zweven

we trekken naar verre oorden om ons geluk te beproeven

fotos worden online gegooid opdat iedereen zou zeggen dat ze het daar toch zo hemels hebben

maar haal je dan geluk uit andermans jalozie, of haal je dan geluk uit je verre reis

waarschijnlijk geloof je diep vanbinnen niet in echt geluk, of liefde, of zelfs nog maar vriendschap

maar ik kan je garanderen dat het bestaat

want anders zat je niet zo te lachen terwijl je door je reacties scrolt onder je fotos

en of liefde bestaat

ik denk het niet

of toch niet voor jou

want je ben immers met een goede vriend  op reis

en je scrolt door je reacties op je muffe hotelkamer, in plaats van tijd met hem door te brengen

of ben ik te ouderwets, of zaag ik te veel

god zegene je verdoemde ziel, Mark Zuckerberg

dat je mag rotten in de hel

is het niet ironisch dat hij er van kan genieten op de rug van iemand anders

ga je hotelkamer uit

kijk eens rond

of weet je wat

laat maar

je gaat er geen geluk van hebben

god zegen ook de ziel van deze onwetende persoon

maar goed, ik stop hier

tijd om mijn Facebook eens even te checken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  STIL beste ik weet het, het is daar stil heel stil misschien een beetje te stil daar bij jouw thuis of op straat ik hoop dat j...