donderdag 31 december 2020

STOP MET DENKEN

 

STOP MET DENKEN

ik weigerde

ik zei nee

gewoon nee

ik voelde me vrij en eigenwijs

ik voelde me bevrijd

maar was dit geen illusie, gestuurd door bovenaf

nee, dat kan ik niet zeggen, dat is immers complotdenken, en dat doen alleen mannen boven 60 met een IQ onder hun leeftijd

of is dat ook maar een illusie, of een halve waarheid

een wijs man zei ooit dat de waarheid een leugen is die nog ontdekt moet worden

maar dat die man wijs was, heeft hij zelf er van gemaakt, want IQ testen bestonden niet

of oordeelden de mensen van bovenaf zo, juist omdat hij zo stompzinnig fout zat

ik weet het niet

ik weet niet of ik het wel wil weten

ik weet ook niet of dat ik het niet wil weten

ik denk dat ik teveel wil

ik denk ook dat ik misschien de volgende keer gewoon ja ga zeggen

of is dat maar een stomme belofte voor mezelf zodat ik stop met vragen en denken

ik weet het niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

  STIL beste ik weet het, het is daar stil heel stil misschien een beetje te stil daar bij jouw thuis of op straat ik hoop dat j...